قصه باف

Image Post
میکی موس عید نوروز را معرفی کرد
شرکت والت دیزنی برای اولین بار انیمیشنی به مناسب نوروز در کانال دیزنی جونیور منتشر کرده است. در این انیمیشن کوتاه میکی ماوس، اولین و محبوب‌ترین شخصیت شرکت دیزنی، ضمن تبریک نوروز به زبان فارسی و انگلیسی مراسم و آیین نوروزی و چرایی انجام آن‌ها را به کودکان جهان توضیح می‌دهد.


قصه باف: میکی موس توضیحات خود را با مراسم چهارشنبه‌سوری و معانی نمادین پریدن از روی آتش شروع می‌کند در ادامه سفره هفت‌سین و عناصر آن را معرفی می‌کند. در انتها نیز میکی موس از سیزده بدر به عنوان جشن پایان تعطیلات نوروز که افراد در آن همراه با خانواده در طبیعت به شادی و پایکوبی می‌پردازند یاد می‌کند.

این ویدیو در کانال دیزنی جونیور که کانال مخصوص کودکان دیزنی است منتشر شده و می‌تواند نقش بزرگی در آشنایی کودکان جهان با این عید باستانی که در چندین کشور جهان جشن گرفته می‌شود داشته باشد.
شرکت دیزنی مهم‌ترین کمپانی انیمیشن‌سازی جهان است و میکی ماوس یکی از محبوبترین مخلوقات شخص آقای والت‌ دیزنی است که سال ۱۹۲۸ در یک سریال کارتونی کوتاه متولد شد. میکی ماوس خیلی زود در جهان محبوب و مشهور بود چون نماینده‌ی همه‌ی آن چیزهایی بود که والت دیزنی دوست داشت انیمیشن‌های استودیویش به آن‌ها شناخته شود: شادی، بامزگی، رویا و بخصوص توانایی اینکه اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کند.

میکی ماوس القاکننده افکار و انرژی‌های مثبت بود. و یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های انیمیشنی در سرتاسر جهان است. نمادی شبیه کوکاکولا که حال آدم‌ها را خوش می‌کند. درنتیجه معرفی نوروز و آیین‌های ایرانی توسط کاراکتر میکی‌ماوس برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند بازتاب‌های خیلی خوبی در سرتاسر جهان نسبت به آیین‌های اصیل ایرانی ایجاد کند. در آستانه‌ی سال نو امیدواریم از تماشای این ویدیو لذت ببرید و برایتان سالی خوش آرزومندیم.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید