قصه باف

Image Post
داستان سواد مالی برای دانش‌آموزان دورۀ اول دبستان
«کارواش دوچرخه»
آرتور برای خرید پیراهن و کلاه ورزشی پول کافی ندارد و برای همین تصمیم می‌گیرد با راه‌اندازی «کارواش دوچرخه» این پول را جور کند. در این مسیر او از نیازهای بازار شناخت پیدا می‌کند، وسایل لازم را می‌خرد...


قصه باف: داستان آرتور و تلاش او برای راه‌اندازی «کارواش دوچرخه» تصویر خوبی از کارآفرینی و مهارت‌های لازم برای آن در ذهن کودکان ترسیم می‌کند. آرتور برای خرید پیراهن و کلاه ورزشی پول کافی ندارد و به دنبال راهی برای کسب درآمد است تا آن پول را جور کند.

او گزینه‌های مختلفی را بالا و پایین می‌کند و بالاخره با پیشنهاد دوستش تصمیم می‌گیرد کارواش دوچرخه راه بیندازد. به نظر می‌رسد این کار بازار خوبی دارد و دیگران حاضرند برایش پول بدهند. شناخت نیاز بازار، از اصول مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار است که او به خوبی از پس آن برمی‌آید.

آرتور برای خرید پیراهن و کلاه ورزشی پول کافی ندارد و برای همین تصمیم می‌گیرد با راه‌اندازی «کارواش دوچرخه» این پول را جور کند. در این مسیر او از نیازهای بازار شناخت پیدا می‌کند، وسایل لازم را می‌خرد و قدم به قدم با راه و رسم کاسبی آشنا می‌شود.

او یاد می‌گیرد برای رونق بخشیدن به کارش باید آن را تبلیغ کند. پس با یکی از مشتری‌ها مذاکره می‌کند تا در ازای شستن دوچرخه‌اش با هزینه‌ای کمتر، در محله بچرخد و کار آرتور را تبلیغ کند.

توانایی حساب و کتاب و قیمت‌گذاری، از دیگر مهارت‎های ضروری برای راه‌اندازی کسب‌وکار است که آرتور با یادگیری آن‌ها در طول کار، به کاسبی حرفه‌ای تبدیل می‎شود و در نهایت به خواسته‌اش می‌رسد.

این کتاب، جلد بیست و دوم از مجموعۀ 22جلدی داستان‌های سواد مالی برای دانش‌آموزان دورۀ اول دبستان است و آن‌ها را با مفاهیم مهم سواد مالی از جمله مشاغل کودکان، کسب درآمد، کسب مهارت و تبلیغات آشنا می‌کند.

کتاب «کارواش دوچرخه» نوشته لیلیان هوپن از مجموعه کتاب‌های آموزش سواد مالی به کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید