قصه باف

Image Post
کودکان چه چیزهایی را از پدر به ارث می‌برند
گاهی اوقات در برخی از خانواده‌ها، پدر و مادر هنگام دعوا یا شوخی، ایرادات فرزندشان را به یکدیگر نسبت می‌دهند. مثلا می‌گویند قد کوتاه بچه به تو رفته یا چاقی او مثل خودت است.


قصه باف: کودکان چه چیزهایی را از والدین خود به ارث می‌برند. این موضوعی است که علم ژنتیک و روان‌شناسی تا حدودی به آن پاسخ می‌دهد. در این مطلب سشما با چند ویزگی مهم که از والدین به کودکان به ارث می‌رسد آشنا می‌شوید.

جنسیت
جنسیت فرزند به پدر بستگی دارد. به اینصورت که فرزند همیشه از مادر کروموزوم X را می‌گیرد و از پدر یا کروموزوم X را دریافت می‌کند که در نتیجه دختر خواهد شد و یا کروموزوم y را که بنابراین پسر خواهد شد.

سلامت دندان‌ها
کودک وضعیت سلامت دندان را از پدر به ارث می‌برد. اگر پدری مشکلات دندانی زیادی داشته باشد به احتمال قوی فرزندان او هم دچار مشکلات دندانی خواهند بود. گرچه فرم و اندازه دندان‌ها می‌تواند هم از پدر و هم از مادر به فرزندان به ارث برسد.

هوش کودک
هوش کودک هم از پدر و هم مادر به فرزند می‌رسد. کروموزوم‌های x حامل ژن‌هایی هستند که به هوش مرتبط هستند، به همین دلیل است که پسرها هوششان را از مادرشان به ارث می‌برند و دخترها هوششان را هم از مادر و هم پدر به ارث می‌برند. با اینحال تنها تا ۴۰ درصد از هوش مادر به فرزند به ارث می‌رسد و مابقی را در طول زندگیشان کسب می‌کنند. بنابراین هیچ چیزی به اندازه سخت کوشی تأثیر ندارد.

قد کودک
قد کودک هم از پدر و هم مادر به ارث می‌رسد. پدرها در مقایسه با مادرها تأثیر بیشتری در قد فرزندشان دارند. مردان بلند قد، فرزندان بلند قدتری دارند. حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد از قد یک شخص به قد پدر او بستگی دارد و مابقی آن رژیم غذایی سبک زندگی و سلامت آن شخص است.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید