قصه باف

Image Post
این لوازم خانه را در بازی‌های کودکانه استفاده کنید
گاهی اوقات بازی کردن با کودکان هم می‌تواند خسته کننده باشد هم جذاب. جذابیت یا علاقمندی بستگی به این دارد که شما برای بازی با کودک چه برنامه ایی داشته باشید.



قصه باف: اکرم فراهانی- شما می‌توانید برای برای تقویت ذهنی کودک و مهارت‌های بدنی او از برخی از لوازم خانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید این بازی‌ها مخصوص کودکان سه تا هفت سال است.

لیوان شیشه‌ای

یک لیوان شیشه‌ای به کودک بدهید و از او بخواهید از داخل لیوان اطراف را نگاه کند. هنگامی که مشغول نگاه کردن است می‌توانید در باره تفاوت اشیای شفاف و غیر شفاف برای او توضیح دهید.
شما می‌توانید با یک تکه چوب یا قاشق روی لیوان بزنید تا صداهای متفاوت ایجاد شود. با ایجاد این صداهای متفاوت چهره کودک متفاوت می‌شود . او بدنبال این است که بداند چرا صدا متفاوت شده. با این کارحس کنجکاوی را در کودتان تحریک می‌کنید.

ظروف؛ بشقاب، کاسه و حتی قاشق

چند کاسه یا بشقاب با اندازه های متفاوت در اختیار او قرار دهید و از او بخواهید به ترتیب اندازه آن‌ها را بچیند. با در اختیار قرار دادن ده عدد قاشق کوچک می‌تواند شمارش اعداد یک تا ده را به او آموزش دهید. این کار باعث افزایش تمرکز کودک خواهد شد.

نگهداری از یک گلدان کوچک

چند دانه نخود یا لوبیا را با فرزندتان در گلدانی کوچک بکارید و و از او بخواهید از دانه جوانه زده مراقبت کند.

حبوبات

از هر حبوباتی که در خانه دارید، یک مشت برداشته و درون یک ظرف بریزید.از کودک بخواهید حبوبات را از هم جدا کند. این کار برای مهارت دستوری بسیار مفید است.

برنج و نمک

کمی برنج یا نمک داخل سینی بزرگ بریزید و بگذارید کودک نقاشی بکشد.

تخم مرغ

یک تخم مرغ به اوبدهید تا از آن مراقبت کند. ممکن است بار اول آن را بشکند ولی در دفعات بعد دقت بیشتری خواهد کرد. تجربه نگهداری از یک شی شکننده برای رشد ابعاد مختلف هوش فرزندتان بسیار مفید است.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید