قصه باف

Image Post
والدین غربالگری اضطراب کودکان را جدی بگیرند
سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از غربالگری بیش از ۳ هزار کودک ۵ تا ۶ ساله زنجانی در سال گذشته خبر داد و گفت: والدین غربالگری اضطراب کودکان را جهت حفظ سلامت روان و افزایش تاب‌آوری کودکان در مواجهه با رویدادها و بحران‌ها را جدی بگیرند.


قصه باف: به گزارش ایسنا شهناز آقاخانی صبح امروز (2 خرداماه) در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به دوران کودکی اختلالات اضطرابی است که از نظر سنی اختلالات اضطرابی زودرس ترین اختلال روان‌پزشکی است که در برخی از کودکان با گذشت زمان نسبتا پایدار و ماندگار خواهند بود که در صورت عدم توجه و درمان به هنگام و مؤثر تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی در فرد می‌شود و یا منجر به افسردگی، سوءمصرف مواد و مشکلات عدیده‌ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.

وی افزود: سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.ir در دسترس والدین است و ضروری است خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت‌نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اهداف این طرح به شناسایی زودهنگام اختلال طیف اضطراب کودکی مانند اضطراب جدایی، اضطراب تعمیم یافته، هراس اجتماعی و ... اشاره کرد و افزود: همچنین ارجاع زودهنگام کودکان جهت تشخیص دقیق و مداخلات تخصصی روان‌شناختی، افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اختلالات اضطرابی کودکان برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: از ۳ هزار و ۶۲ کودک زنجانی که در سال گذشته در سنجش غربالگری اضطراب شرکت کردند، ۶۴۵ کودک مشکوک به اضطراب بوده و تشخیص اضطراب گرفتند و ۲۳۷ کودک نیز به روان‌شناس ارجاع داده شدند.

آقاخانی در خصوص حمایت بهزیستی از کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند خدمات مشاوره افزود: کودکان مشکوک به اضطراب خانواده‌های کم‌برخوردار و تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌توانند تا سقف ۴ جلسه از کمک هزینه مشاوره (یارانه) استفاده کنند.

این مسئول در خصوص راستی‌آزمایی پرسشنامه‌های پر شده غربالگری اضطراب کودکان توسط والدین، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل پرسشنامه در صورتی‌که کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شده و والدین جهت بررسی بیشتر و دقیق‌تر لازم است برای مشاوره غربالگری اضطراب به مراکز مشاوره همکار با طرح غربالگری اضطراب که در سامانه نیز این مراکز نمایش داده می‌شود مراجعه کنند.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید