قصه باف

Image Post
چطور خانه را برای کودکان ایمن کنیم؟
کودکان به خاطر عدم تجربه و درک موقعیت های خطرناک و بازیگوش بودن همه جا در معرض خطر هستند از جمله در خانه. برای ایمن نگهداشتن آنها در خانه این جا را بخوانید.


قصه باف: روزنامه خراسان نوشت: شاید فکر کنید خانه جای امنی برای نوزادان و کودکان کم سن است، اما آن‌ها بیش از هر جای دیگری ممکن است در خانه آسیب ببینند. اقدامات برای ایمن‌ کردن خانه عبارت اند از :

ایمن کردن قفسه‌ها و کشوها

چیزهای خطرناکی مانند مواد شیمیایی، اشیای شکستنی و چیزهای تیز در قفسه‌ها و کشوها تقریبا در هر اتاقی از خانه نگهداری می‌شوند. مواد شیمیایی خانگی مانند آفت‌کش‌ها و مواد پاک‌کننده در صورت خوردن می‌تواند کشنده باشد. بهتر است مواد شیمیایی خانگی را از قفسه‌ها خارج و به جایی در خانه منتقل کنید که کاملا از دسترس نوزادان و کودکان کم سن دور باشد.
اگر انجام چنین کاری ممکن نیست باید کشوها و قفسه‌ها را در برابر دسترسی کودکان ایمن کنید. قفل‌ها و زبانه‌های ایمنی ویژه‌ای که به آسانی نصب می‌شود، برای این منظور به خصوص در قفسه‌ها و کشوهای پایین آشپزخانه، دستشویی و اتاق خواب به کار می‌رود.

ایمن کردن دستگیره های در

شاید فکر کنید که دستگیره های در مشکلی برای کودکان کم سن ایجاد نمی‌کند، اما به محض آن که کودک بتواند راه برود، دستش به دستگیره خواهد رسید و کنجکاو خواهد شد، ببیند پشت در چه چیزی وجود دارد. دستگیره‌های ایمنی برای اتاق‌هایی به کار می‌رود که وارد شدن به آن‌ها برای کودکان خطرناک است و باید از دسترس آن‌ها دور بماند.
از جمله این اتاق‌ها می‌توان به دستشویی‌ها و اتاق‌هایی که ارتفاع لبه پنجره‌شان پایین است، اشاره کرد که احتمال سقوط از آن‌ها وجود دارد. بسته به نوع دستگیره می‌توانید قفل‌های دستگیره یا پوشش ایمنی دستگیره نصب کنید.

ایمن کردن پلکان

با توجه به این که کودکان درک درستی از خطر ندارند و قادر به حفظ پایداری و هماهنگی حرکات خود نیستند،پلکان تهدیدی برای کودکان شمرده می‌شود. کودکان نمی‌توانند به تنهایی از پله‌ها بالا و پایین بروند و بنابراین پله‌ها در بالا و پایین باید با دروازه ایمنی بسته شود. هر بار که می‌خواهید از پله‌ها استفاده کنید،این دروازه های موقتی برداشته می‌شود. دروازه‌های نیمه‌دایمی هم وجود دارد که به دیوار پیچ می‌شود و باز و بسته کردن آن‌ها آسان تر و در جای خود ثابت است.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید