قصه باف

Image Post
کودکان چگونه از حق خود دفاع کنند؟
اگر می‌خواهید کودکان شما بتوانند از حق خود دفاع کنند این راهکارها را بخوانید.

قصه باف: با چند روش ساده می‌توانید به کودکان خود یاد دهید آنها در شرایط و موقعیت‌های گوناگون از خود دفاع کنند.

1- تا زمانی که کودک شما به واسطه سن و سالش زمان زیادی در منزل و نزد شماست بهتر است به او اجازه ابراز وجود بدهید. در قبال کارهایی که انجام می‌دهد هیچوقت اورا سرکوب نکنید. از بکار بردن جملاتی چون دیگه حرف نباشه، یا همینه که من می‌گویم، خودداری کنید. چرا که با این روش او حتی بیرون از خانه هم نمی‌تواند حرف خود را بزند.

2- هیچوقت به زور چیزی را به او تحمیل نکنید و بعد هم بگویید دیگر صدایت را نشنوم. در این صورت بیرون از خانه هم نمی‌تواند به چیزی اعتراض کند.

3- به او حق انتخاب بدهید. زمانی که می‌خواهید برای او خرید کنید مثلا دو رنگ لباس برایش در نظر بگیرید و از او بخواهید از میان آن دو یکی را انتخاب کند.

4-در تصمیماتی که در خانه گرفته می‌شود از او هم نظر خواهی کنید. مثلادر مورد بیرون رفتن از او بپرسید عزیزم امشب بریم پارک یا خانه مامان بزرگ.

5-مهارت "نه" گفتن را حتما با کودک خود تمرین کند تا به خواسته‌های غیر منطقی دیگران محترمانه نه بگوید و کسی نتواند از او سو استفاده کند.

6-ترتیب یک بازی با کودک خود را بدهید . از او بخواهید نقش کودکی را بازی کند که در حال زورگویی است. بعد شما با رفتار توام با جرات خود موضوع را حل کنید سپس نقش‌های خود را جابه‌جا کنید.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید