قصه باف

Image Post
گفت و گو کنیم درباره ی خانواده: چرا به خانواده نیاز داریم؟
درخت خانوادگی چیست؟‌ خانواده‌‌ها چگونه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌شوند؟ خانواده‌ی تک سرپرست به چه خانواده‌ای می‌گویند؟ جواب همه‌ی این سوال‌ها و یک عالمه سوال دیگر را در کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ی خانواده پیدا کنید.

قصه باف: هدف این کتاب گفت‌وگو و تفکر درباره‌ی مفهوم خانواده و موضوعاتی مثل درخت خانوادگی، انواع خانواده، طلاق، فعالیت‌‌های گروهی و آموزش مهارت‌های لازم به کودکان برای ایجاد ارتباط‌های عمیق و حفظ ارزش‌‌های خانوادگی است.
این کتاب نوشته فلیسیتی بروکز با ترجمه رها مقدم برای گروه سنی بالای 7 سال از سوی انتشارات افق منتشر شده است.

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ی خانواده: چرا به خانواده نیاز داریم؟ یک راهنمای جامع و کامل است که با متن‌های کوتاه و ساده و تصاویر رنگی به کودکان کمک می‌کند تا انواع خانواده را بشناسند و تنوع آن را درک کنند. اینکه هر خانواده می‌تواند یک شکل و ساختار متفاوت داشته باشد؛ بعضی‌ها ممکن است تک‌والد باشند یا گاهی مادربزرگ و پدربزرگ با والدین و فرزندان زندگی می‌کنند یا...
کودکان در این کتاب با شکل‌های مختلف و تعداد اعضای متفاوت خانواده آشنا می‌شوند و این درک در پذیرش تنوع‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر خواهد بود.

چه کسانی در خانواده زندگی می‌کنند؟
فلیسیتی بروکز و مَر فرِرو در این کتاب به کودک روشی را یاد می‌دهند تا او ساختار خانواده‌اش را بشناسد و بتواند درباره‌‌ی اعضای خانواده‌اش صحبت کند. علاوه‌براین، امکان مقایسه‌ی خانواده‌های مختلف را برای کودکان فراهم می‌کنند تا آن‌ها منحصربه‌فرد بودن خانواده‌ی خودشان را درک کنند و نسبت به آن تعلق‌خاطر داشته باشند.


شناخت خانواده چگونه به همدلی منجر می‌شود؟
گفت‌وگو درباره‌ی خانواده و انواع آن به گسترش فهم کودکان از جهان و تنوع فرهنگی منجر می‌شود. وقتی آن‌ها درباره‌ی خودشان و شیوه‌های متفاوت زندگی مردم بدانند، بهتر می‌توانند همدلی کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. زمانی را تصور کنید که کودک با کسی دوست می‌شود که با پدر و مادر زیستی‌اش زندگی نمی‌کند. پیش‌آگاهی قبلی به او کمک خواهد کرد تا این نوع از خانواده را بشناسد و بتواند ارتباط سالم‌تر و درست‌تری را بسازد.
چگونه کودکان را برای تغییرهای خانوادگی آماده کنیم؟
خانواده‌ها همیشه به یک شکل باقی نمی‌مانند. اتفاق‌هایی مانند طلاق، ازدواج دوباره، به دنیا آمدن فرزند جدید یا ازدواج خواهر و برادر باعث می‌شود خانواده بزرگ‌تر شود یا به شکلی دیگر تغییر کند.

در کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ی خانواده به کودکان آموزش داده می‌شود تا مهارت‌های لازم برای درک و پذیرش این تغییرها را در زندگی خودشان و دیگران یاد بگیرند. این شناخت و آگاهی به افزایش عزت‌نفس و کاهش استرس آن‌ها کمک خواهد کرد.
چرا به خانواده نیاز داریم؟
وقتی والدین یا معلمان،با خواندن این کتابمیتوانند به سؤالات کودکان درباره‌ی خانواده، شکل‌ها، تغییرها و چالش‌های آن پاسخ بدهند. احساس‌های بچه‌ها را بشناسند و تصورهای نادرست یا کلیشه‌ای را که در ذهن آن‌ها وجود دارد، اصلاح کنند.
خانواده یکی از مهم‌ترین منابع عاطفی و اجتماعی است که شناخت بیشتر آن به افزایش تاب‌آوری، رشد اجتماعی و بهبود روابط عاطفی منجر می‌شود و کودکان را برای زندگی و مقابله با مسائل و مشکلات آن آماده می‌کند.

لطفا شکیبا باشید...
خطا

لطفا دیدگاه خود را بنویسید